Europski dan jezika u europskoj KG

DSC_0062
Najbolje prijateljice i najdraži predmeti

Europska godina jezika, koju su zajednički organizirali Vijeće Europe i Europska unija, 2001. uspjela je uključiti milijune ljudi diljem 45 zemalja sudionica. Njihove aktivnosti slavile su jezičnu raznolikost Europe i promicale učenje jezika. Nakon uspjeha te godine, Vijeće Europe proglasilo je Europski dan jezika koji se obilježava 26. rujna svake godine.

Opći ciljevi Europskog dana jezika su: upozoriti javnost na važnosti učenja jezika i raznolikost raspona naučenih jezika kako bi se povećala višejezičnost i međukulturalno razumijevanje, promicati bogatu jezičnu i kulturnu raznolikost Europe koju treba njegovati i sačuvati te poticati cjeloživotno učenje jezika u školi i izvan nje.

Poezija na engleskom i njemačkom jeziku

Lana, Karla i Ante
Lana, Karla i Ante

Tako smo i mi ovog 26. rujna simbolično obilježili Europski dan jezika i podsjetili naše učenike na važnost učenja stranih jezika te naglasili da nas znanje stranog jezika upoznaje  s inovativnošću, običajima i drugim vrijednostima, povećava naše poštovanje prema onima različitog podrijetla, povećava kreativnost te razvoj kritičkog mišljenja i analize, povećava moždanu funkcionalnost i fleksibilnost u načinu razmišljanja, poboljšava mogućnost zaposlenja te gradi samouvjerenost. Ovaj Dan organizirale su profesorice stranih jezika u našoj školi pomoću svojih učenika, prof. Milena Škoda, prof. Dunja Šaro-Vojvodić i prof. Verena Didović. Učenici su ove godine krasnoslovili djela europskih i njemačkih pisaca na njihovim materinjim jezicima pokazujući time svoje vještine kako ovladanosti stranim jezicima tako drevnom vještinom krasnoslova.

Strani jezici otvaraju sva vrata

DSC_0031
Engleski i njemački u kamenom dobu

Učenje stranog jezika također potiče bolje razumijevanje drugih kultura, daje mogućnost ući u sam kontekst te druge kulture. Nedostatak multikulturalne osjetljivosti može dovesti do nepovjerenja i nerazumijevanja, do nemogućnosti surađivanja i pregovaranja. Multikulturalno razumijevanje započinje s pojedincima koji imaju jezične sposobnosti, koji razumiju izvore stranih vijesti i daju uvid u druge perspektive na međunarodnoj razini. Za opstanak u globalnoj zajednici, svaki narod treba takve pojedince. Osoba koja je kompetentna u drugim jezicima može premostiti jaz između kultura, pridonijeti međunarodnoj diplomaciji i uspješno sudjelovati u međunarodnoj trgovini. Kako globalizacija i mobilnost sve više napreduju sve je veća potreba da građanin bude kompetentan drugim jezicima.