Iako škola neosporno jest institucija, naša je vizija da škola iz institucije prijeđe u školu zajednicu.
Posljednjih dana ove nastavne godine uređen je školski dnevni boravak u potkrovlju Katoličke gimnazije. Oduvijek lijep prostor dobio je novo, zanimljivo i vedro ruho. Dugo iščekivane raznobojne vreće – fotelje za sjedenje unijele su atmosferu mladenačke opuštenosti, kreativnosti, stvaralaštva, života.
Opremanje školskog dnevnog boravka započeto je još svibnju kada je nakon provedene ankete među učenicima utvrđena potreba i želja za jednim neformalnim prostorom namijenjenom učenicima za kvalitetnije provođenje slobodnog vremena u školi. Učenici su u okviru ankete dali svoje prijedloge o uređenju dnevnog boravka. Neki prijedlozi bile su upravo vreće za sjedenje, televizor, zvučnici, biljke, kuhalo za kavu/čaj. Ubrzo nakon toga organizirali smo sadnju biljaka uz pomoć prof. Martine Franjić. Šest simpatičnih kaktusa izvrsno se je uklopilo u ideju boravka. Dobrotom ravnatelja škole prof. Ivana Bedeničića školski dnevni boravak dobio je televizor. Profesorica Vera Ćuže-Abramović uključila se u uređenje interijera radovima učenika. Reakcije učenika i nastavnika izrazito su pozitivne. Preostale želje realizirat ćemo postupno od iduće školske godine.
Iako škola neosporno jest institucija, naša je vizija da škola iz institucije prijeđe u školu zajednicu. Svaku zajednicu čine ponajprije ljudi, a ljudima je svojstveno družiti se, komunicirati, boraviti zajedno, surađivati, pomagati jedni drugima. Tim mislima vodili smo se kada smo osmišljavali lokalni projekt MentalCheck, u zajedništvu i suradnji dviju učenica Katoličke gimnazije Jurje Mautner i Ignacije Rotim te školske psihologinje Nikoline Bodolović, kao njihove mentorice u pisanju i vođenju projekta.
Projekt MentalCheck provodi se u sklopu projekta „Girls own STEM“ udruge Bioteka iz Zagreba. Djevojke su se prijavile na poticaj profesorice Sanje Prše i profesorice Katarine Soldo Obućina i bile odabrane sudjelovati u projektu namijenjenom djevojkama širom Hrvatske kako bi upoznale različita STEM područja te lakše odabrale svoj budući fakultet ili STEM karijeru. Radom na projektu djevojke su trebale razviti vlastite lokalne projekte kojima će riješiti jedan okolišni, društveni ili ekonomski problem u svojoj lokalnoj sredini, koristeći STEM metode i pristup.
Njihov lokalni projekt MentalCheck je osmišljen je u kontekstu recentnih istraživanja koja govore o sve većoj zastupljenosti mentalnozdravstvenih poteškoća i lošijem mentalnom zdravlju mladih.
Osnovni cilj projekta MentalCheck je pomoću STEM rješenja doprinijeti rješavanju opisanog problema kroz digitalizaciju upitnika za probir mentalnog rizika kako bi se olakšala, ubrzala i proširila njegova provedba stručnjacima mentalnog zdravlja u osnovnim i srednjim školama Požeško – slavonske županije te požeškom Zavodu za javno zdravstvo. Digitalno rješenje upitnika volonterski su pomogli razviti profesori Katoliče gimnazije Dominik Pavelić i vjeroučitelj vlč. Tomislav Dokoza.
Kroz projekt se istaknula važnost vlastite skrbi o mentalnom zdravlju učenika kroz radionice Brinem o sebi koje je provela školska psihologinja Nikolina Bodolović, te se radilo na destigmatizaciji psihičkih smetnji i traženja pomoći kod stručnjaka za mentalno zdravlje. U okviru radionica primijenjeno je digitalno rješenje i proveden probir mentalnog zdravlja.
Školski dnevni boravak osmišljen je na inicijativu učenika za kvalitetnije slobodno vrijeme u školi, za poticanje komunikacije i socijalizacije između razrednih odjeljenja, ali i za različite grupne i izvannastavne aktivnosti, radionice, satove razrednika, pa čak i nastavne sate koji svoje obrazovne ishode mogu realizirati u neformalnom okruženju. Snažnu podršku projektu pružili su učenici škole i djelatnici, od domara i spremačica do profesora, stručnih suradnika i ravnatelja. Iako je u tijeku ljetni odmor učenika, već se sada radujemo korištenju novouređenog prostora na jesen.