Javna kampanja – jačanje kapaciteta stručnjaka (edukativna radionica)

U petak, 10. siječnja, u prostorijama Katoličke gimnazije s pravom javnosti, održana je edukativna radionica pod nazivom „Rastimo kroz naše različitosti“ pod vodstvom Barice Urh, mag. psihologije, predstavnice Agencije za psihologijske usluge Mozaik.

Radionica je održana u učionicama Katoličke gimnazije, a sudjelovali su nastavnici Katoličke gimnazije s pravom javnosti te svi zaposlenici projekta „Šport uključi, probleme isključi“.

Magistra psihologije, Barica Urh, petosatnu radionicu podijelila je na dva dijela gdje je u prvome dijelu predstavljen projekt, upoznavanje s konceptom „socijalne isključenosti“ te je bilo govora o psihološkim potrebama. U drugome dijelu radionica se bazirala na komunikacijske vještine, timski rad te na alate djelotvorne i uspješne komunikacije.

Prvi dio, kao što je već rečeno, odnosio se na predstavljanje projekta kroz pojam socijalne isključenosti gdje se kroz uvjete za sudjelovanje na projektu za djecu i mlade raspravljalo o pogledima na socijalnu uključenost, odnosno isključenost. Budući da su sudionici radionice uglavnom nastavnici, odnosno stručnjaci u radu s djecom i mladima, rasprava i sam tijek radionice bili su više nego plodonosni. Kroz različite vježbe sudionici projekta iznosili su vlastita mišljenja o određenim pojmovima, surađivali u grupama i iznosili zajedničke ideje te izrazili zabrinutost, ali i pridonijeli novim idejama o trendovima među mladima koji uvelike pomažu socijalnoj isključenosti u tim dobnim skupinama. Također su upoznavanje sa psihološkim potrebama te vježbe koje su uslijedile na tu temu pridonijele shvaćanju problema s kojima se suočavaju mlađe dobne skupine.

U drugome dijelu predstavljen je osnovni komunikacijski proces te problemi unutar dijaloga zbog kojih se ljudi znaju naći u oprečnim stavovima i sukobu. Vježbe unutar ovog dijela radionice bazirale su se na razgovor kao osnovno komunikacijsko sredstvo putem kojeg često dođe do nesporazuma. Psihologinja Barica Urh prikazala je i objasnila uzroke nesporazuma i na koji način do njih dolazi. Na kraju su predstavljeni komunikacijski alati: ja – poruke, reflektiranje, parafraziranje, sažimanje, usklađivanje, važni za djelotvorniju i uspješniju komunikaciju na različitim komunikacijskim razinama što je također, zbog specifične skupine sudionika ove radionice, pridonijelo novim idejama i rješenjima u komunikaciji i radu s djecom i mladima.

Uz profesionalno odrađenu, izuzetno dinamičnu i zanimljivu radionicu „Rastimo kroz naše različitosti“ psihologinje Barice Urh, zajedno sa sudionicima se kroz kratku pauzu održalo i druženje uz prigodni domjenak, kako bi petosatna radionica bila još uspješnija te pružila priliku i za neformalno druženje svih prisutnih.

Sadržaj materijala isključiva je odgovornost Katoličke gimnazije s pravom javnosti.

Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda.