Priznali mi to ili ne kupovina je danas mnogima vrlo važan segment života, ako ne i najvažnija sporedna stvar u životu.
Kupovina je prestala biti dio subotnje tradicije, kad cijela obitelj zajedno odlazi u trgovinu i obnavlja cjelokupne zalihe kućanskih potrepština, ili gleda kako modernizirati garderobu i kućanska pomagala.
Danas, ne trebamo čekati ni subotu, a niti odlaziti iz topline vlastitog doma kako bismo kupili ono što trebamo, za skoro sve tu nam je internetska kupovina.
No, iako imamo priliku kupovati bilo kad i bilo gdje, važnije je pitanje odlučuju li se naši Hrvati, posebno danas, i dalje za kupnju stranih brandova i proizvoda, dok uporno okreću glavu od domaćih.
Dok tržište djeluje na vrlo jednostavnom principu ponude i potražnje, Hrvati vole komplicirati. I dok više od dvadeset godina vode borbu i raspravu o nezaposlenosti i opadanju broja novih radnih mjesta, ti isti Hrvati odbijaju ono što im njihovo tržište nudi pa uporno od tog istog tržišta traže više – tuđe.
Istina, mnogi bi hrvatski brandovi prvu veliku promjenu trebali napraviti na osnaživanju brendiranja i promocije, gdje će svoje proizvode na bolji način predstaviti kupcima, kako domaćima, tako i stranima. Ako trenutno pogledamo hrvatske proizvode koji nam se nude, za jako malen broj njih smo čuli putem medija koji pak ponajviše oblikuju naše mišljenje o onome što kupujemo.
A svemu tome prilagoditi kućni buđet….
Ne smijemo zanemariti činjenicu da je kod velikog broja kupaca, što dalje to više, još uvijek presudna cijena prilikom izbora proizvoda, a moramo priznati da pojedini hrvatski proizvodi odnosno brendovi nisu cijenom pristupačni dijelu stanovništva Lijepe Naše. Ovdje, dakako, nije upitna kvaliteta hrvatskih proizvoda, već kupovna moć pojedinca.
U konačnici možemo reći da svoj pristup hrvatskom tržištu moraju prilagoditi i proizvođači hrvatskih proizvoda ali i mi kupci na kojima nerijetko ostaje nezahvalan izbor, onaj između kvalitete i kvantitete.
Pred nama su posebni dani adventa koje mnogi pokušavaju desakralizirati, odnosno komercijalizirati. Pa ako ne odolite kušnji da svoje ”blagdanske košarice” poželite napuniti, svoju garderobu obnoviti, a najmilije razveseliti, učinite to tako što ćete pomoći hrvatskom gospodarstvu, hrvatskim proizvođačima, hrvatskim obiteljima. Tko će, ako ne mi?