Vratite li samo malo svoja sjećanja unatrag, sjetit ćete se noviteta s kojim smo započeli prošlu školsku godinu, a na koju smo se tako brzo navikli da ju ni ne doživljavamo nekom novom inovacijom. Naravno, riječ je o e-dnevniku. Očekivanja su bila različita, svatko, od profesora i učenika pa do roditelja imao je neko svoje mišljenje o tome. Sada smo nakon godinu dana prisutnosti e-dnevnika u našoj školi odlučili tražiti dojmove upravo od onih učenika i profesora koje smo prošle godine pitali za očekivanja.
Učenici drugog razreda Vlaho Berišić i Mijo Radić jednoglasno su odgovorili da su zadovoljni e-dnevnikom. Smatraju kako je pripomogao u radu profesorima, učenicima, ali i roditeljima. Prije svega su izdvojili prednosti, a to je ta što u svako doba dana imamo priliku vidjeti svoje ocjene, bilješke i prosjek. Profesori imaju priliku obavljati većinu posla kod kuće, kao što je upisivanje satova, unos ocjena… Dečki smatraju da je e-dnevnik samo dio razvoja tehnologije u svijetu te prisutnost upravo mladih u tom razvoju. S druge strane, kad roditelji primijete da smo nakupili dosta loših ocjena, puno prije nas mogu stisnuti kako bi to što prije poispravljali. Kao što kaže svima dobro poznata izreka: „Bolje spriječiti nego liječiti.“
Dvije učenice trećih razreda, Maria Franjić i Jana Jularić, neutralnog su stajališta glede e-dnevnika. Kroz lijepa sjećanja znaju se prisjetiti mladih osnovnoškolskih dana kada su još bili “stari zeleni dnevnici” (kažu dobre stare srednjoškolke op.a.). No, priznaju da je uvođenje e-dnevnika profesorima olakšalo posao. Drže kako su sva ta upisivanja sada lakša jer upisivanja u stari dnevnik od učenika do učenika zahtijevala su mnogo više posla.
Svakako moramo izdvojiti profesoricu Jasnu Prnjavorac i profesora Josipa Katića kao profesore koji su najzadovoljniji e-dnevnikom. To možemo primijetili iz raznih bilježaka koje radu upisuju uz svakoga učenika. Kroz smijeh prisjetili su se našeg ravnatelja koji je uživao u e-dnevniku te upisivanju bilježaka, točnije, kako je on to nazivao svojom igračkom. Spomenuli su i profesora Leonarda Đakovića i poručili mu kroz smijeh da bolje ide spavati umjesto upisivanja bliceva u 23:54. Profesorica Prnjavorac nam je ponovila da i dalje misli kako su bilješke izvrsna stvar, no ipak su joj malo nepregledne. „E-dnevnik je fantastična povratna informacija i učenicima i roditeljima, a i nama profesorima daje više mogućnosti.“ dodala je prof. Prnjavorac. Na naše pitanje je li ju e-dnevnik u potpunosti zadovoljio, odlučno je odgovorila da se ne bi vraćala na staro. „E-dnevnik ima više pozitivnih stvari te i dalje ostajem pri tome da je to “super stvar”“.
Profesor Katić smatra kako svi imaju koristi od e-dnevnika, ali ističe da profesori imaju najveću korist zbog digitalizacije koja je olakšala posao i unos podataka. Prisjetili smo se kako se prošle godine profesor Katić bojao da će roditelji puno manje dolaziti na informacije, a on nam je rekao da su se njegove bojazni ostvarile, no i dalje se nada da je to zbog sve većeg povjerenja između roditelja i učenika. Naime, neki se roditelji boje često posjećivati e-dnevnik jer misle da bi se sustav mogao srušiti. To bi profesor rado ispravio tako da potakne roditelje da češće dolaze na informacije te da slušaju razrednike na roditeljskom.
Iz svega ovoga možemo zaključiti da tehnologija iz dana u dan sve više napreduje, a ljudi se trebaju s njom naučiti nositi. Tko zna kakva nas promjena čeka za koju godinu? Do tada pratite svoje ocijene “online” i potrudite se da one budu sve bolje i bolje.
Tekst: Ivona Rajić i Terezija Nović