„Večer matematike manifestacija je u organizaciji Hrvatskog matematičkog društva, koja se organizira još od 2013., a mi smo se kao škola uključili 2015. te je od tada obilježavamo svake godine. No zbog svima poznatih nam razloga nije više u mogućnosti održavati se u onim ranijim okolnostima pa smo je morali prilagodili da ne bude u večernjim satima kada je bila otvorena široj javnosti. Drugu godinu za redom održava se nego je oko podneva pa smo je i nazvali Podne matematike“, rekla nam je prof. Soldo Obućina. „Svakako treba naglasiti da je koncipirano tako da se učenici što manje miješaju pa smo radionice prilagodili tako da se one odvijaju unutar učionice za taj razred.
Potom smo upitali na koji način će se odvijati Podne matematike na što nam je odgovor dala prof. Prša: „Bit će osam lokacija, svaki razred u svoj učionici te po nekoliko radionica u svakom razredu. Odvijat će se u neformalnom druženju unutar svakog razreda koje će trajati oko 60 minuta te će i zbog toga biti prilagođena nastava. Većina škola ima online večer matematike što se nama nije svidjelo kao opcija jer nismo željeli još i time „trpati“ učenike. No, i mi imamo jedan mali dio online, a to su uglavnom igrice i digitalni materijali.“
„Cilj je ove manifestacije da učenici budu „ profesori“, odnosno voditelji koji vode i predstavljaju matematičke radionice te potiču druge sudionike da sudjeluju u njihovim radionicama“, pojasnila je prof. Soldo Obućina. „Voditelji su upoznati s načinom rada pojedine radionice, a većina je radionica osmišljena od strane učenika. Matematika korištena u radionicama nije previše zahtijevana, već je cilj popularizirati matematiku te uočiti kako nema toga što mi danas ne možemo povezati s matematikom, odnosno matematika je alat za život“, zaključuje profesorica.
Posebnost je i ta što neki učenici prvih razreda nisu imali večer matematike u svojim osnovnim školama te im je posebna čast što pojedini ove godine mogu biti i voditelji na matematičkim radionicama. Prilika je i ta da učenik barem na kratko iskusi biti profesor.
U realizaciji su ove godine bile prof. Prša i prof. Soldo Obućina te prof. Škoda koja je ove godine pripremila posebnu radionicu u kojoj je povezala matematiku i geografiju, a radionica nosi ime Mjerilo po mjeri matematike. Uz njih u realizaciji su pomogli i sami učenici među kojima su se najviše istaknuli učenici 2. b i 3. b razrednog odjela koji su svoje radionice izradi sami uz koordinacije profesora na satima izborne matematike. „Učenici su oduševljeni i rado se prijavljuju na sudjelovanje i realizaciju samog Podneva matematike“, ističu profesorice.
„Također je bitno naglasiti da ove godine imamo 20-ak radionice kojima smo većini mi sami autori. Premda dobijemo materijale od strane matematičkog društva u koje prijavljujemo manifestaciju kako bi oni znali broj škola koje sudjeluje u ovoj manifestaciji, naša je želja da krenuvši pogotovo od ove godine, više ukalkuliramo naše vlastite radionice nego da uzimamo gotova rješenja. Mislimo da je puno osobnije i zanimljivije prezentirati nešto novo učenicima“, zaključuju profesorice.
Neke od radionica ove godine su Duh, Pogodi pojam, Vicevi i matematičke izreke, potom igrica Math King, sudoku i, Kolo sreće.